Bytteregler

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på e-skilte.dk. Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du har modtaget varen.

Fortrydelsesretten bortfalder hvis du får specialtilrettet varen med f.eks. egen tekst, logo nummerplade nr. el. lign.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende os en mail til  kundeservice@e-skilte.dk eller ringe til vores kundeservice på tlf. (+45) 82 82 30 84.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her: Standardfortrydelsesformular eller medsendt din ordrebekræftelse

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
E-skilte.dk, Kongstedvej 2E 4, 4200 Slagelse

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for skiltestænger og galger. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 400,- DKK.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Vedlæg en kopi af din ordrebekræftelse, eller som minimum en seddel hvor dine kontakte oplysninger samt dit ordre nr. er oplyst.
Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores Standardfortrydelsesformular

Emballage og varens stand, når du sender den tilbage
Fortrydelsesretten kan kun benyttes, hvis varen ikke er special tilrettet og tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde.
Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Betaling retur
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller til din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelse.
Den eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på e-skilte.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Kontakt os via vores Standardfortrydelsesformular eller på tlf. 82 82 30 84 eller  kundeservice@e-skilte.dk
De fleste reklamationer kan godkendes pr. mail uden at vi skal have varen retur.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Vi betaler rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget betaler vi naturligvis returfragten. Kontakt os, hvis du ønsker at modtage en returlabel.
Vi tager ikke i mod forsendelser der er sendt ufranko (pr. efterkrav) og kan ikke refundere fragtomkostninger for denne type forsendelser.


Varen sendes til:
E-skilte.dk, Kongstedvej 2E 4, 4200 Slagelse

Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.


Vi har brug for disse informationer:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Har du sendt en vare retur til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen.
I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation/fortrydelse.